dimarts, 8 de desembre del 2009

MUSICA SUR


Mano Negra era un grup musical francès liderat per Manu Chao que va triomfar en els anys 90 amb èxits com Mala Vida o Señor Matanza. El seu estil és una mescla entre rock, cançó francesa, música africana, flamenc, ska, salsa i reggae. La banda va ser fundada el 1987 per Manu, el seu germà Antoine i el seu cosí Santiago Casariego.

Encara que alguns membres del grup l'havien deixat el 1992, la separació definitiva va ser l'any 1995, després d'una llarga gira en tren per Colòmbia. Aquesta gira consistí en construir un tren que portava gel i escupia foc, emulant el que narra en Gabriel García Márquez a la seva obra Cien años de soledad sobre el gitano Melquíades. La gira els portà arreu de Colòmbia, aturant-se a petits pobles nit rere nit per fer actuacions, tant musicals com de circ.

L'origen del seu nom és una suposada organització anarquista anomenada Mano Negra.

MALA VIDA
Tu me estas dando mala vida
Yo pronto me voy a escapar
Gitana mia por lo menos date cuenta
Gitana mia por favor
Tu no me dejas ni respirar
Tu me estas dando mala vida
Cada dia se la traga mi corazon

Gitana mia!
Mi corazoncito esta sufriendo
Gitana mia por favor
Sufriendo malnutricion
Tu me estas dando mala vida
Cada dia se la traga mi corazon!
Dime tu porque te trato yo tan bien
Cuando tu me hablas como a on cabron

mi corazon

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada